Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over
Bestellen en verzenden
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Als je voor 16:00 je bestelling plaatst, dan verzenden wij je bestelling dezelfde dag nog (mits voorradig).
Hoe word mijn order verzonden?
Dit is afhankelijk van wat je besteld. De meeste bestellingen worden met GLS verzonden. Je ontvangt hiervan een Track & Trace code. Grote bestellingen worden op afspraak bij jou geleverd.
Kan ik als particulier bij jullie bestellen?
Jazeker! Wij leveren verf aan zowel particulieren als bedrijven.
Wat zijn de verzendkosten?
Orders boven €100,00 worden in Nederland en Belgïe gratis verzonden. Onder de € 100,00 zijn de verzendkosten €7,99 (€8,99 voor België). Voor verzendingen naar Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk rekenen we €19.99.
Hoe verpakken jullie mijn bestelling?
Wij verpakken jouw bestelling in grote dozen. Emmers verf en lijm verzenden we in speciale dozen die de kans op lekken minimaliseren.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik besteld heb?
Dat hangt ervan af of we jouw bestelling al verzonden hebben. Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je je bestelling wil wijzigen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Je kan een bestelling ook afhalen bij onze groothandel. Geef ‘Afhalen’ aan bij het plaatsen van je bestelling als de verzendmethode.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben?
Dit is afhankelijk van de vervoerder. GLS biedt als je bij de eerste poging niet thuis bent je bestelling later een tweede keer aan. Informatie over wanneer de tweede leverpoging plaatsvindt ontvang je via e-mail of via een ‘Niet thuis’ notificatie door je brievenbus.
Indien jouw bestelling op afspraak geleverd wordt en je bent niet thuis, dan wordt jouw bestelling naar een afhaalpunt gebracht. Wil je de bestelling opnieuw op afspraak thuis laten bezorgen, dan worden hiervoor extra kosten á €50,00 in rekening gebracht.
Veelgestelde vragen over
Ruilen en retourneren
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Je kan je bestelling binnen 14 dagen retourneren. Let op: dit geldt alleen voor producten die niet op kleur worden gemengd. Lees hier meer over welke producten geruild of geretourneerd kunnen worden.
Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?
Als je een verkeerd product of de verkeerde kleur verf hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Mijn bestelling is beschadigd aangekomen.
We verpakken je bestelling met de grootste zorg, maar soms kan het voorkomen dat een emmer gaat lekken of barst. Neem in dat geval een of meerdere foto’s van de schade, en neem contact met ons op.
Hoe retourneer ik (een deel van) mijn bestelling?
Dat doe je door contact op te nemen met ons. Vervolgens ontvang je van ons het retouradres. Let op: de kosten voor retour zijn voor eigen rekening. De complete retourinstructies vind je hier.
Veelgestelde vragen over
Producten en hoeveelheden
Hoeveel verf of behang heb ik nodig?
Dat hangt af van de hoogte en breedte van je muren, en natuurlijk de breedte van de behangrol. De meeste van onze behangrollen zijn 1 meter breed en 25 of 50 meter lang. Dit betekent dat je 25 m2 of 50m2 per rol kan behangen.
Om het oppervlakte van je muur te berekenen, vermenigvuldig je de breedte met de hoogte van de muur. Trek hier eventueel oppervlak van ramen en deuren vanaf.
Hou rekening met zo’n 10% snijverlies, zeker als beginner. Vermenigvuldig het te behangen oppervlakte daarvoor met 1,1 om erachter te komen hoeveel vierkante meter behang je nodig hebt.
Hoe kan ik een kleur kiezen?
We proberen de kleuren zo kleurecht mogelijk weer te geven, maar als je zeker wil weten dat je de juiste kleur besteld is het belangrijk dat je RAL-code overeenkomt met de RAL-code van een eventuele kleurstaal die je hebt. RAL-codes zijn wereldwijd gestandaardiseerd en leveren dus overal precies dezelfde kleur op.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.